Lugnet innan stormen

Haloha!
Kort presentation; jag heter Malin och kommer från sköna Åkersberga, nordost om Stockholm. Den här bloggen handlar om mina tre år i Kiruna, där jag börjar på Rymdgymnasiet imorgon! :)

I söndags åkte jag, päronen och storebror David iväg med bilen sprängfylld med packning. Tanken var att vi skulle stanna i Skellefteå och sova under natten, men någonstans på vägen bestämdes det att vi skulle ta alla 125 milen i ett streck! Åkte klockan tio på morgonen och kom fram cirkus halv tre nästa morgon...
Väl i Kiruna har jag och Emil, min scoutkompis hemifrån, handlat och möblerat nästan oavbrutet sedan vi kom hit. Det är sjukt så mycket saker man har hemma som man inte ens tänker på! Typ hålslagare, vitlökspress... det blev mat, nån möbel, lampor och annat för över 6000 igår. Och idag ska vi handla det som vi fortfarande saknar! O.O
Vi träffade lite andra ettor och annat smått och gott såsom tvåor, treor och ex-treor igår... Det verkar som om vi kommer trivas här :) Fast det gör ju inte att man saknar alla underbara människor därhemma mindre...

Snart är sommarlovet slut, imorgon börjar allvaret! :O

Så stööökigt, men det tar sig! Älskar den digitala fotoramen jag fått av två av de bästa tjejkompisarna, den är guld värd! mitt rum in progress

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0