Sista chillardagen

Idag var sista dagen på veckan med mys och lullull som läraren Dan uttryckte det. Vi hade information om fritidsaktiviteter på förmiddagen, då eleverna berättade om de vad de höll på med på fritiden och även det som de inte gör. Alla här tycker att det är viktigt att alla rör på sig utöver skolidrotten, och det mest utbredda verkar vara varken fotboll, längdskidåkning eller schackklubben - utan karate! Jag hade siktat på just det och simning redan sedan innan, så det var bara trevligt när jag fick veta att de har två prova-på-gånger nästa vecka bara för oss från Rymd. Men simingen verkar desto svårare att få nån info om, det står tillochmed fel ordförande på sidan man får upp om man googlar Kirunas Simsällskap. Och det vet jag eftersom jag ringde personen som står där. -.-

På eftermiddagen hade vi en organisationstävling (alltid måste man tänka till för att stava rätt där!) som var lite som våran nollning för att underhålla de äldre eleverna. Det var punkter som att, förutom att vaxa en killes ben eller krama en same; städa en treas kök, ge tvåorna kakor, köp öl till nån och så vidare. Hör och häpna, det finns alkoholfri öl i norrland också! Fast den är light och lär smaka piss.
På kvällen hade vi grillkväll utanför skolan. Jag vet inte hur mycket hamburgare och korvar de hade köpt, men det var helt tossiga mängdes eftersom det räckte inte bara till ettorna utan till allt annat löst folk från Rymd också! Trevligt värre var det, tillochmed musik och högtalare fanns på plats.
Föräldrarna kom hit igen efter att ha vandrat i Abisko, dit vi ska med klassen om några veckor över helgen, men jag hann bara träffa dem som hastigast eftersom vi skulle ut tillsammans igen och vara sociala tillsammans efter grillningen.

Än så länge är det bara toppen här uppe! Men det är jobbigare med avståndet än vad man tror, speciellt när det gäller pojkvännen.. saknar honom något extremt! :(
Lika illa är det inte riktigt, men nog så irriterande är det att man börjar få någon slags blanddialekt redan dag 3. Hoppas den försvinner när man pratar med riktiga stockholmare igen! :O

Kramar från Kiruna

gruppfoto vid sparkparkering
Vi "fångade dagen" med hjälp av schemat
och badade i fontäner när det var runt 7 grader varmt
Nu luktar man som en riktig scout igen, heja!

Kommentarer
Postat av: Jennifer :)

Shit du verkar ha fullt upp du! Usch va tråkigt att du saknar pojkvännen så extremt när du är i Kiruna och han här!! :'( Det är ju tråkigt!

Jag kommer lätt följa din blogg! Jag vill veta hur allt är uppe i Kiruna! För har aldrig varit där men har typ några släktningar där... xD

Hade så bra!! :)

Kramar Jennifer 8D <3

2010-08-28 @ 12:42:31
URL: http://jennifereliasson.blogg.se/
Postat av: Malin

Det händer saker hela tiden! ^o^ mm, jag vet >< men han ska komma och hälsa har han sagt! :D

Åh, tack! :P roligare att skriva om man faktiskt vet att nån läser, annars känner man sig lite dum... x'D

Kramar från Kiruna

2010-08-28 @ 20:24:14
URL: http://vilseikiruna.blogg.se/
Postat av: Jennifer :)

Ja precis det är alltid roligare om nån läser annars bloggar man ju inget xD

Va roligt om han hälsar på! :D

Kramar från Stockholm!

2010-08-29 @ 16:08:54
URL: http://jennifereliasson.blogg.se/
Postat av: Syster yster

Vilken fin bild på elden med flammor!

Kram från ALA

2010-09-02 @ 20:46:03
Postat av: Malin

Tackar allra käraste syster!



Krama ALA från mig ;)

2010-09-02 @ 21:13:09
URL: http://vilseikiruna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0