Dag 17 – Mitt favoritminne

PL-kursen 09 är, mer eller mindre, ett av mina favoritminnen. Det är en ledarskapskurs som hålls av scouter för scouter. Vi träffades massa människor från olika kårer inne vid t-centralen, sedan delades vi in i patruller. En långpromenad, en sådär 5-7 km och stationer längs vägen. Sedan var vi på samma ställe resten av kursen, med föreläsningar och annat.
Det var första gången jag känt sån samhörighet med så många nya människor - första gången jag upplevde scouting på riktigt sen jag började som sexåring!

Kom hem till Stockholm idag. Flygplanet var lite försenat med snökaoset i resten av Sverige. Det är roligt att Kiruna har massa mer snö men inte i närheten av samma problem!
Jag och Daniel gick på en långpromenad tillsammans på kvällen, innan jag var tvungen att gå hem och packa för skidresan till Idre. För er som sett den ändrade relationsstatusen på facebook, så bestämde vi oss för att bara vara vänner - inga dramatiska hemskheter!

Kramar från Stockholm

 


Kommentarer
Postat av: M

Det var typ grymt!! :D

2010-12-18 @ 21:29:03
URL: http://awaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0