Första norrskenet

I tisdags gick jag till simhallen för att prova att hjälpa till med att träna B-gruppen. De var färre än i A-gruppen, så de fick plats på bara en bana men var jätteduktiga! Jag ska träna dem tillsammans med Kirunabon Josefine, och sedan kommer det en förälder vi ska lära upp till tränare. Klubben är verkligen liten, det är sån enorm skillnad mot ÅSS! :O

Eftersom jag var på simning i måndags missade jag den karateträningen, men jag gick igår. Men alla karatekids från Rymd var tydligen sjuka så jag blev helt ensam på träningen med de riktiga Kiruna-borna! Jag är glad för mitsarna i alla fall, för de slår inte lite hårt kan jag säga... Ännu en gång blödande knogar, men det gick lättare med fötterna den här gången. Måste komma ihåg att klippa naglarna, för just nu har jag sår i handflatorna som svider som saatan.

Efter träningen skyndade jag mig hem och åt middag med Emil innan vi gick till J för att se American Pie 2. Hemsk film, vågade knappt titta!
Precis när filmen tog slut i alla fall så blev vi utdragna och fick veta att det var norrsken! Vi klättrade upp på skoltaket och tittade tillsammans. Det var superhäftigt, stora gröna band som sträckte sig från horisont till horisont och rörde sig som när man tittar på solstrålar under vattnet. Inga bilder den här gången, vi stod bara och njöt. Men nästa gång, och förhoppningsvis i Abisko ska det bli grymma bilder! :D

Vackra flickor, nee?

Kommentarer
Postat av: Bella

Haha, american pie är väl ingen läskig film?(A)

Jag vill också se norrsken!:D ta med webcamen nästa gång ;)

2010-09-09 @ 19:23:57
Postat av: Malin

Haha, läskigare film får man leta efter! D:

Webcamen kan nog inte få in något, men ska försöka med kameran nästa gång! Men live är ändå bäst.. ;)

2010-09-09 @ 23:46:05
URL: http://vilseikiruna.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh va härligt! Jag har alltid drömt om att se ett norrsken!

Du måste verkligen ta bilder nästa gång! ;D



Kramar från Sthlm! <3

2010-09-12 @ 17:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0