Valvaka

I förrgår vaknade man riktigt seg och omysig i huvudet efter Abisko. Planerna för dagen var väl att ligga och dega i sängen hela dagen, men det satte Filip stopp för! Han drog ut mig till löparbanan på 8 km, 20 varv, i skymningen. Vi sprang 5 varv till så vi fick ihop en mil, på ungefär 1.12 h. Vad hurtig man ska vara då! Igår tänkte vi simma, men då det var stängt när vi kom dit så fick det bli en mil till på banan. Erik var med och vi höll ett lite högre tempo så jag sprang på 56 min istället. Killarna var något snabbare...

Och sedan var det val! Vi samlades typ trettio pers i skolan och diskuterade med SVT:s valvaka på projektor i bakgrunden. Det var ytterst lokalt rödgrön majoritet i rummet, ett enda blåbär hörde jag yttra sig. Om blickar kunde döda hade Jimmie Åkesson fått sitta med en defibrillator istället för vattenglas...

Knäna misstycker så ingen löpning idag, men karate ska det bli!

Kramar från Kiruna

Valvaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0