Köttfri vecka

Eller ja, inte riktigt. Jag har ätit fisk flera gånger, men inget rött kött eller fågel sedan i fredags förra veckan! Så det blir visst 9 dagar! Och jag mår inte sämre av det :) Tacos på sojafärs, nudelröra med grönsaker och omelett osv. + skolans vegetariska alternativ varje dag... det är verkligen inte så svårt som man tror!

Anledningen till denna förteelse är att efter RÅM med GU som var helt vegansk/vegetarisk så kändes det lite underligt att börja äta kött på en gång igen efter. När Mattias nämnde något liknande på tåget hem tänkte jag att det ska väl inte vara något problem... så nu har jag bestämt mig för att inte köpa eller tillaga varken kött eller fågel på obestämd framtid. Emil verkar inte haft något emot det heller, men får han abstinens så finns det lite frysta köttbullar och bacon kvar att tillgå.


Tänkte att jag skulle sätta ihop ett inlägg om Teddy någon gång.. anar att folk där hemma kan vara lite nyfikna på vad det är för filur från västkusten jag dras med ;)

Kramar från Kiruna

Den som orkade hela vägen ner hit orkar med en länk om Meatrix ;

http://www.themeatrix.com/

 


Kommentarer
Postat av: felix

inlägg om teddy dirr!!!



och förlåt för att jag typ kommenterar varje inlägg du skriver men se det som att du skriver intressanta grejer ;)

2011-02-27 @ 21:25:23
URL: http://felixelite.blogg.se/
Postat av: Malin

det kommer, det kommer... ÒvÓ



kommentera på du, jag misstycker inte! ;)

2011-02-28 @ 19:14:10
URL: http://vilseikiruna.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag visste att du någon gång skulle lägga upp ett inlägg om mat! Jag har väntat tålmodigt ;D (A)

2011-03-01 @ 23:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0